دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

۲۵ بازديد

 بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال (بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین) چیست و چرا اهمیت دارد؟ با نفوذ اینترنت در حال حاضر ، ممکن است باور اینکه تعداد کاربران اینترنت هر روز در حال افزایش است دشوار باشد. بررسی ها نشان می دهد استفاده منظم از اینترنت در بین بزرگسالان در سه سال گذشته 5 درصد رشد کرده است و این رفتار خرید مشتریان را تغییر داده است. این بدان معناست که بازاریابی سنتی دیگر مانند گذشته م effectiveثر نخواهد بود.
شرکت های دیجیتال مارکتینگ زیادی در ایران فعالیت دارند آژانس دیجیتال مارکتینگ در تهران به شما کمک می کند تا بتوانید هزینه های خود را مدیریت کنید.
بازاریابی همیشه به نحوه ارتباط با مخاطبان در زمان و مکان مناسب می پردازد. در دنیای امروز ، این بدان معناست که شما باید به سراغ مخاطبی بروید که مخاطبان زمان زیادی را در آن سپری می کنند (یعنی اینترنت). بازاریابی دیجیتال به هر نوع بازاریابی که در اینترنت انجام می شود اشاره دارد.
بازاریابی ورودی نیز موضوعی است که این روزها توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و به عنوان روشی م toثر برای جذب ، جذب و سرگرمی آنلاین مشتریان شناخته می شود. اما با وجود جذابیت های بازاریابی دیجیتال ، سوالات زیادی در مورد نحوه عملکرد روش های آن وجود دارد. بسیاری از مدیران درگیر جزییات انتقال بودجه بازاریابی خود از آفلاین به آنلاین هستند. وجود چنین نگرانی هایی ما را بر آن داشت تا این متن را برای پاسخ به سوالات فعالان بازاریابی آماده کنیم. در ادامه به س questionsالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است پاسخ خواهیم داد.

حال می خواهیم به این س answerال پاسخ دهیم که امروزه دیجیتال مارکتینگ چگونه تعریف شده است؟ بازاریابی دیجیتال (بازاریابی دیجیتال) شامل کلیه فعالیتهای بازاریابی است که از وسایل الکترونیکی یا اینترنت استفاده می کند. در این سبک بازاریابی ، مشاغل از کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل ، وب سایت ها و سایر برنامه ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده خود استفاده می کنند.
بازاریابان در زمینه بازاریابی درونگرا ممکن است بگویند که این نوع بازاریابی و بازاریابی دیجیتال تقریباً یکسان هستند ، اما تفاوتهای جزئی بین این دو اصطلاح وجود دارد. در اینجا برخی از تفاوت های کوچک وجود دارد.

نقش بازاریابی دیجیتال برای شرکت ها چیست؟

به گزارش خبرگزاری ایلنا بازاریابی سنتی به طور کلی به عنوان تبلیغات چاپی ، ارتباطات از راه دور یا بازاریابی فضایی فیزیکی تعریف می شود. در سوی دیگر طیف بازاریابی دیجیتال و اینترنتی قرار دارد. این پدیده گزینه های زیادی را در اختیار شرکت ها قرار می دهد و به آنها اجازه می دهد از بسترهایی مانند ایمیل ، ویدئو ، رسانه های اجتماعی یا فرصت های بازاریابی بر اساس وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه استفاده کنند.
در دنیای امروز بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی دیجیتال برای رقابت تجاری و آگاهی از نام تجاری ضروری است. در حال حاضر به نظر می رسد که همه مارک ها از وب سایت استفاده می کنند و اگر استفاده نکنند ، در شبکه های اجتماعی حضور جدی دارند یا با کمک استراتژی های تبلیغات آنلاین ، در چنین فضاهایی ظاهر می شوند.

بازاریابی محتوا و دیجیتال به گونه ای گسترش یافته است که مشتریان باید برای شناخت برندها به فضای دیجیتالی مراجعه کنند. به عبارت دیگر ، برای اینکه یک کسب و کار رقابتی باقی بماند ، باید بتواند حداقل برخی از جنبه های بازاریابی دیجیتال را ایجاد و استفاده کند.

با توجه به تنوع روش ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی دیجیتالی فضایی است که به افراد اجازه می دهد تا بسیار خلاق باشند و همچنین به افراد اجازه می دهد از روش های مختلف بازاریابی برای کار خود با بودجه مشخص استفاده کنند.
در بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی ، مدیران می توانند از ابزارهایی مانند داشبوردهای تجزیه و تحلیل برای نظارت بر موفقیت و بازگشت سرمایه کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنند ، که یکی از تفاوت های عمده بین بازاریابی دیجیتال و روشهای تبلیغات سنتی مانند بیلبوردها یا تبلیغات چاپی است. . در ادامه ، ما با جزئیات بیشتری در مورد روش های بازاریابی دیجیتال صحبت خواهیم کرد.
در اینجا نگاهی به برخی از رایج ترین تاکتیک ها و کانال های بازاریابی دیجیتال می اندازیم.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرایند بهینه سازی وب سایت برای رتبه بندی بهتر در نتایج موتورهای جستجو است. این روش میزان ترافیک ارگانیک (رایگان) وب سایت را افزایش می دهد. کانال هایی که تحت تأثیر SEO قرار می گیرند شامل مواردی مانند وب سایت ، وبلاگ و اینفوگرافیک است. برای ایجاد ترافیک با کیفیت به وب سایت خود ، چندین روش برای سئو وجود دارد. این روشها عبارتند از:

سئو در صفحه: در این نوع سئو ، تمرکز بر تمام محتوایی است که در یک صفحه خاص (با کلمات کلیدی خاص) قرار دارد. با بررسی کلمات کلیدی از نظر حجم جستجو و هدف موتور جستجو ، می توانید پاسخی برای مخاطبان خود بنویسید و بنابراین در صفحات نتایج جستجو این سوالات در جایگاه بالاتری ظاهر شوید.
سئو خارج از صفحه: در این نوع سئو ، هنگام بهینه سازی وب سایت ، تمرکز بیشتر بر فعالیت هایی است که خارج از صفحه وب سایت شما انجام می شود. این روش بررسی می کند که چه فعالیتهایی خارج از وب سایت مجموعه می تواند بر رتبه وب سایت تأثیر بگذارد. پاسخ این س linksال پیوندهای درون گرا یا بک لینک ها است. تعداد سایت هایی که به شما لینک می دهند و اعتبار این سایت ها از نظر کلمات کلیدی بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد. با ایجاد شبکه با سایت های دیگر ، نوشتن پست های مهمان در این وب سایت ها (و پیوند دادن به وب سایت خود) و ایجاد توجه خارجی ، می توانید پیوندهایی را که برای رتبه بندی بالاتر در صفحات مهم جستجو نیاز دارید دریافت کنید.
SEO فنی: این نوع SEO بر لایه فنی وب سایت شما تمرکز می کند و به نحوه کدگذاری صفحات توجه می کند. فشرده سازی تصاویر ، ساختار اطلاعات و بهینه سازی فایل های CSS همه اقداماتی هستند که در SEO فنی انجام می شوند و می توانند سرعت بارگذاری وب سایت شما را بهبود بخشند. مساله دیگری که در سئو فنی مهم است ، سازگاری وب سایت با تلفن های همراه است. بهینه سازی وب سایت از نظر این جزئیات یکی از عوامل تأثیرگذار در رتبه بندی موتورهای جستجو است.

بازاریابی محتوا

این اصطلاح به ایجاد و توسعه دارایی های محتوا با هدف ایجاد آگاهی از نام تجاری ، افزایش ترافیک ، تولید فروش و دستیابی به مشتریان اشاره دارد. کانالهایی که می توانند بیشترین تأثیر را بر استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشند عبارتند از:

پست های وبلاگ: نوشتن و انتشار مقالات در وبلاگ یک سازمان به شما کمک می کند تا تخصص خود را در صنعت به نمایش بگذارید و بنابراین ترافیک جستجوی ارگانیک برای کسب و کار خود ایجاد کنید. این امر در نهایت فرصت های بیشتری را برای بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد می کند تا به سرنخ فروش تبدیل شود.
کتابهای الکترونیکی و دستورالعمل ها: کتابهای الکترونیکی ، دستورالعمل ها و محتوای طولانی مشابه می تواند به افزایش آگاهی بازدیدکنندگان وب سایت کمک کند. این اطلاعات این امکان را برای شما فراهم می کند که اطلاعات تماس مشتری را دریافت کرده و منجر به فروش شوید و مشتریان را به مسیر خرید هدایت کنید.
اینفوگرافیک: در برخی موارد ، خوانندگان از شما می خواهند تا اطلاعات مورد نیاز خود را تجسم کنید. اینفوگرافیک شکلی از محتوا است که به بازدیدکنندگان تصویری از مفهومی که می خواهند بیاموزند ، ارائه می دهد.
در این سبک از بازاریابی، کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتال نظیر موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می‌کنند. در ادامه این روش بازاریابی را به طور کامل شرح خواهیم داد.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال (اینفوگرافی)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

1- آنالیز و تحلیل داده

پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید. پلتفرم‌های داخلی و خارجی مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند به بهبود کمپین شما بسیار کمک کند. با تحلیل درست، بازدهی بازاریابی شما بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.